SP wil gemeentelijke steun slachtoffers Toeslagenschandaal

14 december 2021

SP wil gemeentelijke steun slachtoffers Toeslagenschandaal

Foto: SP

Slachtoffers van het Toeslagenschandaal worden extra hard geraakt door het falende beleid in de Corona-crisis. De SP vindt het onaanvaardbaar dat deze groep van minstens 317(!) gezinnen in onze gemeente nog meer wordt benadeeld.

SP-woordvoerder Kees de Kok: “Hoe kan het dat er nog steeds geen concrete stappen zijn gezet om onschuldige mensen – die door de overheid rücksichtslos zijn geruïneerd – uit de nood te helpen? We ‘drukken’ klakkeloos miljarden bij voor Corona-maatregelen, maar schadeloosstelling van deze slachtoffers is te moeilijk? Kom nou!”

De heksenjacht op de onschuldige ouders onder Rutte I/II/III, heeft diepe sporen nagelaten: schulden, echtscheiding, verlies van huis en soms kinderen; zelfs zelfmoord! Het is nu enigszins bekend, o.a. dankzij Renske Leijten (SP), wat er heeft gespeeld bij de Belastingdienst en ook hoe de misdaden in de doofpot worden gedrukt door de coalities rond Rutte I, II, III en III+. Echter, nog steeds duiken nieuwe feiten op over illegale handelswijzen. Strafzaken tegen de Belastingdienst zijn daarom in voorbereiding.

OPROEP: de SP afdeling Deventer roept alle slachtoffers in de gemeente op zich te melden om samen een vuist te maken. Mail uw contactgegevens naar: deventer@sp.nl

Ondertussen is het overgrote deel van de slachtoffers nog steeds niet geholpen. In de gemeente Deventer gaat dat om zo’n 1.000 slachtoffers: ouders èn kinderen. Ongeveer 1 op de 100 inwoners is rechtstreeks slachtoffer! Dat is een veelvoud van de Corona gevallen.

De SP wil dat de Gemeente Deventer nu concrete stappen zet om de slachtoffers binnen de gemeente snel te ontlasten. Verschillende gemeenten gingen ons al voor en startten een lokaal initiatief om de traagheid van de steeds falende landelijke overheid te compenseren.