Acties

18 mei 2018

Stuur ze niet terug

Foto: Johan v.d. Veen / Johan v.v. Veen
Zaterdag 26 mei sluiten wij aan bij de landelijke actie #Stuurzenietterug door te vliegeren aan de IJssel, aan de noordkant van de spoorbrug in Deventer. Samen met de SP, Vluchtelingenwerk en Diaconie Lebuinus starten wij de actie 's middags om 15:00.
18 maart 2018

STERK OP STRAAT!

Foto: Johan v.d. Veen
Ondanks de lage temperatuur en de koude snijdende wind hebben we zaterdag
20 februari 2017

AFDELING DEVENTER MET VOLLE BUS NAAR ZORGFONDSDEBAT!

Foto: Johan van der Veen / eigen foto

Op zaterdag 18 februari namen we samen met de afdeling Raalte deel aan de tweede landelijke manifestatie van het Nationaal ZorgFonds. Onze bus was goed gevuld. Ruim op tijd waren we in de grote tent op het Malieveld aanwezig. De stemming zat er goed in, toen de fractieleiders van 50-Plus, GroenLinks, PvdA en SP met elkaar in debat gingen over de mogelijkheden van het Nationaal ZorgFonds. En het werd duidelijk: GroenLinks en PvdA draaien. Emile Roemer was helder, krachtig en gedreven. Na het debat gingen we met 10 000 mensen op pad voor een fantastische demonstratie. Moe maar voldaan kwamen we iets voor zessen weer in Deventer aan.

14 november 2016

Landelijke Aftrap Nationaal ZorgFonds

Foto: SP

Het is hoog tijd voor het Nationaal ZorgFonds. Om dat te bereiken, bouwen we aan een brede beweging. En daar is jouw hulp hard bij nodig! Op zaterdag 26 november organiseren we de Landelijke Aftrap in Den Haag. Op die dag komen we bij elkaar met alle mensen die hun steentje bij willen dragen aan onze groeiende beweging.

10 oktober 2016

SP Deventer, SP Raalte en Ouderen in Opstand protesteren

Foto: SP

Vrijdag 7 oktober bracht staatssecretaris Jetta Klijnsma een bezoek aan Deventer. Zij sprak op het jubileumsymposium van stichting Fooruit, die zich in Deventer en omgeving sterk maakt voor de belangen van mensen met een beperking en/of chronische ziekte. Dit bezoek was voor de afdelingen Raalte en Deventer van de SP, en voor de actiegroep Ouderen in opstand de aanleiding om in actie te komen tegen het pensioenbeleid van de regering.

7 oktober 2016

22 OKTOBER AMSTERDAM DEMONSTRATIE TEGEN TTIP/CETA

Als het aan de Europese Commissie ligt wordt CETA, het neoliberale handelsverdrag met Canada, voorlopig ingevoerd. Dus zonder instemming  van nationale parlementen. Volgens SP-Kamerlid Jasper van Dijk een ondermijning van onze democratie: ‘Minister Ploumen moet de sluiproute van de “voorlopige toepassing” van CETA in Brussel blokkeren. Eerst is de Tweede Kamer aan zet, en als het aan ons ligt ook de bevolking via een referendum.’ Kom 22 oktober om 13 uur naar het museumplein in Amsterdam voor de demonstratie tegen CETA/TTIP.